You are now in the main content area

Présentations

  • Atwal, A. (novembre 2022).  (PDF file) Moving through the system: The ruling relations of migration, mobility, and childhood disability [Presentation]. Brock Child and Youth Studies Colloquium. [en anglais]
  • Underwood, K. (26 mai 2022). The national child care plan: Childhood, disability and inclusion [Webinar]. The Early Childhood Resource Teachers Network of Ontario [en anglais]
  • Atwal, A., Underwood, K., Chung, T.T. & Smith, A. (17 mai 2022).  (PDF file) Disability theory and childhood studies [Présentation]. Congress of Social Sciences and Humanities.  (PDF file) -Version Texte [en anglais]
  • Underwood, K. (26 janvier 2022). Inclusion research and advocacy (external link)  [Présentation]. Bonnie’s café presentation. [en anglais]
  • Underwood, K. (octobre 2021). What is your role in creating inclusive communities? (external link)  [Atelier]. Early Childood Resource Teacher Network of Ontario [virtual conference]. [en anglais]
  • Underwood, K. (octobre, 2021). What have we learned from the pandemic about disability and childhood? [Panel]. Early Childhood Resource Teacher Network of Ontario [virtual conference]. [en anglais]
  • Underwood, K. (22 avril 2019). Disability, childhood and the effects of a pandemic [Présentation]. Embracing the Early Years, Affiliated Services for Children and Youth (ASCY) and Mohawk College [virtual conference], Hamilton, ON. [en anglais]
  • Underwood, K. (19 octobre 2021). Inclusive early childhood education and care: It’s a process [Atelier]. Child Development Resource Connection of Peel, Toronto, ON. [en anglais]
  • Underwood, K. (22 avril 2021). Disability, childhood, and the effects of a pandemic [Présentation]. Embracing the Early Years- Early Learning and Childcare [virtual conference], Hamilton, Ontario. [en anglais]
  • McNamara, J., Whitley, J., Shurr, J., Underwood, K., & Jones, C. (11 mars 2021). Inclusive teachers research panel [Panel], Inclusive Communities Canada. [en anglais]
  • Haché, A., Underwood, K., & Guenette, R. (26-27 novembre 2020).  (PDF file) Border crossings: Self-determination through checkpoints [Présentation]. The 7th Biennial Conference on Developmental Disabilities: Health and Well-Being Across the Lifespan. University of British Columbia, Virtual conference. - (PDF file) Version Texte  [en anglais]
  • Underwood, K. (28 octobre 2020).  (PDF file) Inclusive Education in a Pandemic [webinar]. IEC Associations Fall 2020 Webinar. Toronto, Ontario. - (PDF file) Version Texte [en anglais]
  • Underwood, K. (27 octobre 2020). Inclusion early childhood education through the COVID-19 pandemic [Panel member]. Inclusion Canada Webinar. [en anglais]
  • Grossman, K., Doucet, G., & Sweetman, G. (25 novembre 2019). Réflexion sur l’éducation: Discussion sur les handicaps, l’inclusion et l’activisme en faveur de la scolarisation [Panel]. Réflexion sur l’éducation: Discussion sur les handicaps, l’inclusion et l’activisme en faveur de la scolarisation. Événement organisé par Dr. Kathryn Underwood and Dr. Gillian Parekh à l’Université Ryerson et la faculté d’éducation de l’Université York. Université Ryerson: Toronto (Ontario). [en anglais]
  • Browne, B., Reid, L., & Murray, K. (2019, November 25). Réflexion sur l’éducation: Discussion sur les handicaps, l’inclusion et l’activisme en faveur de la scolarisation [Panel]. Réflexion sur l’éducation: Discussion sur les handicaps, l’inclusion et l’activisme en faveur de la scolarisation. Événement organisé par Dr. Kathryn Underwood and Dr. Gillian Parekh à l’Université Ryerson et la faculté d’éducation de l’Université York. Université Ryerson: Toronto (Ontario). [en anglais]
  • Underwood, K., Lavallee, M., et Janus, M. (17 octobre 2019). Ressourcement en matière de besoins particuliers [Présentation]. Célébrer et cultiver l’apprentissage inclusif. Hamilton (Ontario). [en anglais]
  • Atwal, A., et Underwood, K. (24 juin 2019).  (PDF file) The right to early intervention: the role of early childhood education and services [Présentation]. Cours d’été international relatif aux droits de l’enfant. Université de Moncton, Moncton (N.-B.) [en anglais]
  • Underwood, K., Wertlieb, D., Curran, T., Runswick-Cole, K., et Moreno Angarita, M. (mai 2019). Theoretical and methodological basis for International Early Intervention projects [Présentation]. Réunion annuelle de la European Academy of Childhood Disability. Paris (France). [en anglais]
  • Underwood, K. (10 avril 2019). Community Living Ontario 2019 Policy Forum. Ryerson University: Toronto, ON. [en anglais]
  • Underwood, K., et Sanderson, R. (mars 2019).  (PDF file) Childhood disability from the standpoint of Indigenous families: Understanding early childhood education, care, and intervention across nations [Présentation]. 8e congrès international sur la santé des enfants autochtones, Calgary (Alb.) - (PDF file) Version Texte [en anglais]
  • Underwood, K., Frankel, E., Friendly, M., Janus, M., Brophy, K., Lero, D., Haché, A., Church, K., Parada, H., Spalding, K., van Rhijn, T. (avril 2019).  (image file) Disabled children’s childhoods: Findings from a three year study [Présentation]. Faculty of Community Services Awards and Achievements, Toronto (Ont.) - (PDF file) Version Texte [en anglais]
  • Underwood, K. (10 février 2019). Mapping for understanding: Check it out launch workshop [Présentation]. Children's Aid Society of Toronto, Toronto (Ont.). [en anglais]
  • Underwood, K. (7 décembre 2017). New “EarlyON” Child and Family Centres: Creating an Inclusive Early Childhood System [Présentation]. Toronto (Ont.): OMSAA. [en anglais]
  • Underwood, K. (6 décembre 2017). What you need to know about family viewpoints of the early years: disability matters [PD session]. Growing Great Generations PD. [en anglais]
  • Underwood, K. (5 décembre 2017). Hamilton Early Years Quality Reflections & Learning [PD session]. Séance de perfectionnement professionnel sur les pratiques axées sur l’inclusion de la petite enfance. [en anglais]
  • Thompson, A., et Ineese-Nash, N. (28 octobre 2017). An Institutional Ethnography of Early Childhood Education and Care in Ontario, Canada [Présentation]. The Inclusive Education Summit (TIES), Adelaide (Australie). [en anglais]
  • Underwood, K., et Frankel, E. (23 novembre 2017) Developing an Inclusive Early Childhood Service System from a family perspective (IECSS project) [Présentation]. Council for Exceptional Children, rencontre annuelle de la section de l’Ontario. Toronto (Ont.), 23 nov. 2017. [en anglais]
  • Underwood, K. (20 novembre 2017). Supporting resilience, knowledge, connection and success for families experiencing disability [Atelier]. Atelier donné dans une bibliothèque de la Ville de Toronto. [en anglais]
  • Underwood, K. (16 novembre 2017). Inclusive early childhood education and care in the context of EarlyON [Présentation]. Ville de Toronto, Réseau des conseillers en ressources. [en anglais]
  • Underwood, K. (2 novembre 2017). Parent engagement: What is it and why are we doing it? [Présentation]. Activité de leadership en matière de services à l’enfance de la région de Durham, Ajax (Ont.). [en anglais]
  • Underwood, K., et Ineese-Nash, N. (1 novembre 2017). Thinking about midwifery in the institutional construction of disabled childhoods [Présentation]. Série de conférences de la School of Midwifery, Université Ryerson, Toronto (Ont.). [en anglais]
  • Underwood, K., Ineese-Nash, N., et Haché, A. (25 septembre 2017). Embedding Indigenous perspectives in early childhood education, care, and intervention: A knowledge synthesis report [Présentation]Imaginer l’avenir du Canada: exposé sur la synthèse des connaissances du CRSH, Ottawa (Ont.). [en anglais]
  • Underwood, K. (7 juin 2017). Early Childhood Environments as sites of inclusion [PD Workshop]Affiliated Services for Children and Youth, Hamilton (Ont.) [en anglais]
  • Underwood, K. (29 mai 2017) An Inclusive Early Childhood Service System? [Présentation]. Congrès des sciences humaines, SCÉÉ/ACMU. Université Ryerson, Toronto (Ont.). [en anglais]
  • Underwood, K. (5 décembre 2017). Hamilton Early Years Quality Reflections & Learning [PD Session]. Séance de perfectionnement professionnel sur les pratiques axées sur l’inclusion de la petite enfance. [en anglais]
  • Haché, A. (26 mai 2017) Indigenous perspectives of Inclusion in Early Childhood Service Systems [Présentation]Congrès des sciences humaines, SCÉÉ/CAREC. Université Ryerson, Toronto (Ont.). [en anglais]
  • Janus, M. (26 mai 2017) Using mixed methods in an Institutional Ethnography to understand an Inclusive Early Childhood Service System [Présentation]Congrès des sciences humaines, SCÉÉ/CAREC. Université Ryerson, Toronto (Ont.). [en anglais]
  • Friendly, M. (26 mai 2017) An Inclusive Early Childhood Service System policy: What is it, and how do we get there? [Présentation]. Congrès des sciences humaines, SCÉÉ/CAREC. Université Ryerson, Toronto (Ont.). [en anglais]
  • Underwood, K. (26 mai 2017) The Inclusive Early Childhood Service System Project (IECSS): An institutional ethnography [Présentation]. Congrès des sciences humaines, SCÉÉ/CAREC. Université Ryerson, Toronto (Ont.). [en anglais]
  • Ineese-Nash, N. (mai 2017).  (PDF file) Maawandoonan: Early Childhood Disability Support Services in Constance Lake First Nation [Poster Presentation]. Affiche présentée lors du Symposium de l’ACMU-ACP au 45e Congrès annuel des sciences humaines de la SCÉÉ, Toronto (Canada). - (PDF file) Version Texte [en anglais]
  • Jones, M. (mai 2017).  (PDF file) Institutional Practices of Speech and Language Pathology Services [Poster Presentation]. Affiche présentée lors du Symposium de l’ACMU-ACP au 45e Congrès annuel des sciences humaines de la SCÉÉ, Toronto (Canada). - (PDF file) Version Texte [en anglais]
  • Martin, J., et Thompson, A. (mai 2017).  (PDF file) Institutional Mapping as a Tool for Early Childhood Professionals [Poster Presentation]. Affiche présentée lors du Symposium de l’ACMU-ACP au 45e Congrès annuel des sciences humaines de la SCÉÉ, Toronto (Canada). - (PDF file) Version Texte [en anglais]
  • Ineese-Nash, N. (2 mars 2017). Experiences of Indigenous Families Navigating Early Childhood Disability Support Systems [Présentation]. CDIS 5085: Indigeneity and Disability, Université York, Toronto (Ont.). [en anglais]
  • Spalding, K., et Underwood, K. (27 février 2017). A systems analysis of disability in early childhood [Présentation]. Moving from Hospital to Community: Bridging Early Healthcare Transitions Symposium, Holland Bloorview Kids Rehabilitation Hospital, Toronto (Ont.). [en anglais]
  • District of Temiskaming Elder’s Council, Underwood, K., et Ineese-Nash, N. (7 février 2017). Indigenous Experiences of Disability and Support Systems for Children [Présentation]. Rassemblement des aînés, Native Child and Family Services, Toronto (Ont.). [en anglais]
  • Thompson, A., Martin, J., et Underwood, K. (16 novembre 2016). Inclusive Early Childhood Service System Project: Mapping Techniques for Resource Consultants [Présentation]. « Inclusion: A Cause for Celebration », 30e congrès provincial annuel du Early Childhood Resource Teacher Network of Ontario. Ottawa (Ont.). [en anglais]
  • Underwood, K. (16 novembre 2016). Building an Inclusive Early Childhood Service System from a Family Viewpoint [Discours d'ouverture]. « Inclusion: A Cause for Celebration », 30econgrès provincial annuel du Early Childhood Resource Teacher Network of Ontario. Ottawa (Ont.). [en anglais]
  • Janus, M., Underwood, K., et Siddiqa, A. (juill.2016). Investigating the qualities of an inclusive early childhood service system using qualitative and quantitative approaches [Présentation]. Société internationale pour l’étude du développement du comportement (ISSBD), Lituanie. [en anglais]
  • Underwood, K., et Frankel, E. (8-10, juin, 2016). Is the right to early intervention being honoured in Early Childhood Education and Care? [Présentation]. International Society on Early Intervention (ISEI), Stockholm (Suède). [en anglais]
  • Artuso. L., et Underwood, K. (du 29 mai au 1er juin 2016). Joining up Research and System Planning: the Inclusive Early Childhood Service System Project and the County of Wellington [Présentation]. Conférence sur le leadership de l’OMSSA, Centre des congrès de Hamilton (Ont.). [en anglais]
  • Underwood, K. (1er avril 2016) Inclusive Childhoods: A systems analysis of disability in early childhood [Présentation]. Sommet mondial de l’enfance, Association of Childhood Education International, San José (Costa Rica). [en anglais]
  • Underwood, K. (14 novembre 2014). How will children with disabilities and their families be supported in inclusive high quality child care settings? [Présentation]. Childcare Research, Evidence and Policy: Mobilizing Knowledge, Winnipeg (Man.). [en anglais]
  • Frankel, E., et Underwood, K. (13 novembre 2014). Early Intervention and Inclusion in the context of a national childcare policy: a research perspective [Présentation]. Services de garde 2020: une vision et une marche à suivre, Winnipeg (Man.). [en anglais]
  • Underwood, K., Church, K., et Spalding, K. (30 octobre 2014). Defining disability in research about family experience in early childhood education and care [Présentation]. Reconceptualizing Diversity Conference: Engaging with histories, theories, practices, and discursive strategies in global contexts, Toronto (Ont.). [en anglais]